Uncheck the box to avoid the aggregation and analysis of your behaviour data collected on this website. Done
Looking for something specific?
Just start typing anywhere to search anything.

Yours, KOW

Contemporary, 2014

Installation

GermanEnglish

Ein Hinterzimmer der täglich öffentlich zugänglichen Ausstellungsfläche der Daimler Art Collection im Haus Huth: Mit Blick auf den Potsdamer Platz installiert Naumann einen Arbeitsplatz, der von Design und Inhalt her an die Zeit um 1990 anknüpft – so schafft sie in bester Lage eine Zeitkapsel oder Zelle, die zum Beginn und Ursprung international und global agierender Unternehmen und der erstarkenden Kultur von Corporate Collections zurückführt.

Der Ort, peripher zum Kunstbetrieb, ein Büro mit Faxanschluss, wird zur analogen Schnittstelle, an der die Marktkompatibilität zeitbasierter sowie politischer Kunst ebenso wie die Frage nach dem Raum für Kunst und KünstlerInnen in der privatisierten Stadt erforscht werden.

Ein Hinterzimmer der täglich öffentlich zugänglichen Ausstellungsfläche der Daimler Art Collection im Haus Huth: Mit Blick auf den Potsdamer Platz installiert Naumann einen Arbeitsplatz, der von Design und Inhalt her an die Zeit um 1990 anknüpft – so schafft sie in bester Lage eine Zeitkapsel oder Zelle, die zum Beginn und Ursprung international und global agierender Unternehmen und der erstarkenden Kultur von Corporate Collections zurückführt.

Der Ort, peripher zum Kunstbetrieb, ein Büro mit Faxanschluss, wird zur analogen Schnittstelle, an der die Marktkompatibilität zeitbasierter sowie politischer Kunst ebenso wie die Frage nach dem Raum für Kunst und KünstlerInnen in der privatisierten Stadt erforscht werden.

Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
Henrike Naumann, Contemporary, 2014, mixed media installation (wallpaper, rug, furniture, fax, fax paper, clocks and watches, objects), site specific installation in a broom closet at Daimler Art Collection Berlin
  • INDEX:

Henrike Naumann

Henrike Naumann was born 1984 in Zwickau (GDR). Growing up in Eastern Germany, Naumann experienced extreme-right ideology as a predominant youth culture in the 90s. Her work reflects on the history of the right-wing terrorism in Germany as well as on today‘s broad acceptance of racist ideas. She looks at the mechanisms of radicalization and how they are linked to personal experience and youth culture. Nauman explores the friction of contrary political opinion through the ambivalence of personal aesthetic taste. In her immersive installations she combines video and sound with scenographic spaces. In recent years she widened her focus to the global connectivity of youth cultures and the reversion of cultural othering. Notable exhibitions include the ’3rd. Herbstsalon’ at Maxim Gorki Theatre Berlin, ’The Museum of Trance’ at the 4th Ghetto Biennale in Port-au-Prince (Haiti), ’Intercouture’ at the Musée d’Art Contemporain et Multimédias de l’Echangeur in Kinshasa (Democratic Republic of Congo) and ‚Aufbau Ost‘ at Galerie Wedding, Berlin. Henrike Naumann lives and works in Berlin.



Full Biography

Close